Pagina's

maandag 17 september 2012

Zweten

Of het nu komt van het quilten of omdat m'n hoofd vol watten zit en m'n keel aanvoelt als een speldenkussen en bonkt van al het hoesten (een hond wordt er jaloers op) maar het zweet lekt me langs de rug. Tja en dan kan ik er niet meer omheen : ik ben duidelijk geen naaister. Reuze trots was ik dat ik de mooie randstof keurig in verstek tot een lijst genaaid had, maar hoe krijg ik nu dat middenstuk er netjes in.Begin ik in het midden te spelden, lijkt de zwarte strook aan de ene kant toch breder dan aan de andere kant om nog maar te zwijgen over onder en boven. Natuurlijk had ik de randstof eerst op het middenstuk moeten naaien, maar dan kreeg ik de hoeken niet in verstek op patroon. Nou het wordt vandaag dus veel passen en meten en steeds weer op nieuw afspelden tussen de zweetbuien door!





5 opmerkingen:

  1. Je doet het ook wel op een moeilijke manier. Als je stroken om je middenstuk naait precies tot de stiklijn kun je je quilt diagonaal vouwen en zo de randen stikken. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sluit me bij Anita aan. Maar de hoeken zien er wel perfect uit en wat een prachtige randstof! Helemaal niet zo makkelijk. Succes joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien heb jij bij de hoeken vooral gekeken om het motief van de randstof mooi gespiegeld in verstek te krijgen? Ik geloof dat ik daar ook voor zou kiezen en dan de middenstof aan het formaat aanpassen. Maar je ziet zelf wel hoe moeilijk deze methode is. Het geheel ziet er in ieder geval schitterend uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Janet.

    ik kwam via een andere blog bij jouw en je kopfoto trok mij aan . ik ben afgelopen augustus naar Rhodos geweest en heb ook de de mozaiek vloer gestaan waar jij die foto van heb . ben jij ook in Rhodos geweets?

    je quilt ziet er prachtig uit ik ga nog even verder lezen bij je .
    groetjes christine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie quilt is het geworden met die goed gekozen rand!

    BeantwoordenVerwijderen